18 jan. 2011

Fystest m.m.

Har inte skrivit speciellt mycket om hur det gick på fystetet så här kommer en kort sammanfattning.

Det var svårt att hitta till stället då det inte fanns någon adress utskrivet utan bara ett område, Lugnet.
Det var ett stort område med miljoner byggnader och jag hade ingen aning om var jag skulle.
Jag trodde att jag hade gått om tid på mig men jävlar vad jag stressade. Hittade en "här är du" karta som tur var så det var bara ta väskan och börja lubba. Kom dit precis i tid..

Började med ett gemensam uppvärming innan det var dags att dela in sig i löpargrupper. Trodde man att man sprang på 9.30 var man i en grupp o.s.v. Det var fyra grupper och var var med den "snabba".
Jag slutade på en andraplats, tre sekunder efter ettan. Surt! Tiden var 7:18.

Sen var det dockans tur att bli lyft och dragen. Den lättaste momentet faktiskt. Var inte alls nervös. Fick några frågor under tiden jag drog så dom femton metrarna gick fort.

Harres var nästa moment. Där var jag lite nervös men efter ben/fot-uppvärningen och testrundan så kändes det mycket bättre. Hoppa högt och ner med rumpan. Enkelt! Tror tiden blev 12.50.

Det var väl så timmarna såg ut i stora drag. En underbar dag faktiskt!

3 kommentarer:

  1. Hej, satt och googlade på fystester som ska utföras om man vill bli polis och trillade in här.

    Är det bara 3 moment och kan du förklara den sista? Hur mycket vägde dockan btw?
    Känner att det jag skulle behöva träna upp är kondition.. men ja lite info tack=)

    SvaraRadera
  2. Det är löpning, harres och dockan. Vissa från simma. Stickprov.
    Dockan vägde 77kg när jag gjorde momentet men dom vill öka vikten.
    Medelvikten i Sverige har ökat.

    Om du menar Harres test så har du en superbeskrivning på Polisens hemsida. http://www.polisen.se/sv/Bli-polis/Bli-polis/Ansokan--krav/Vad-hander-efter-ansokan/Fysiska-prov/Filmer/Film-1---Harres-test/.

    Lycka till Jessie!

    SvaraRadera