17 apr. 2012

Höstens besked

Negativt...

7 kommentarer:

  1. samma här, var 6e gången jag sökte! är i samma ålder som dig och studerar också! man börjar bli smått trött på det negativa beskedet, hur många gånger har du sökt?

    SvaraRadera
  2. När man ska söka till polis, lottar dom då vem som ska komma med?, eller går dom efter hur man är på fystesterna?

    SvaraRadera
  3. Det här var det tredje beskedet jag fick..
    Jag tycker att det svåraste är att planera inför framtiden. Har precis köpt hus nu och vet inte när jag kommer ha råd att plugga igen..

    De är väldigt hemliga med hur dom väljer ut vilka som blir antagna. Vad jag hört så spelar fystesterna väldigt liten roll. Det viktigaste är pliktverket då de ser hur man verkar som person.
    Det personliga brevet vet jag inte hur mycket de kollar på faktiskt..

    SvaraRadera
  4. Hej Jimmy.
    Jag halkade in på din blogg för drygt ett år sedan, precis när jag påbörjat min process för att söka till polisutbildningen. Ser att du fick ännu ett negativt besked, trist. Jag blev antagen och har snart läst en termin på en sjukt rolig utbildning. Tänkte du skulle få några tips av mig, om du ska söka igen.
    För det första kretsar inte utbildningen om att vara bäst fysiskt tränad, så resultaten på fystesterna har ingen betydelse (ska klara dem naturligtvis) DÄREMOT hur du uppträder har betydelse... Att man visar att man peppar andra, uppmuntrar sina kamrater och är positiv. På rekryteringsmybdigheten bedömer dem din personlighet, men även livserfarenheten. Jag tror, utifrån mig själv och mina klasskamrater, att det är bra att ha gjort mycket olika saker i livet. Kontaktperson? Jobbat med problemtonåringar? Funktionshindrade? Den TUNGA livserfarenheten, om du förstår vad jag menar. Egna erfarenheter som varit tunga kan också vara positiva, ifall man bearbetat och hittat förhållningssätt till fem. Att vara "felfri" behöver inte vara positivt. Lycka till. J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så spelar det inte någon roll, vilken tid man har på fystesterna? så om man inte klarar tiden på fystesterna spelar det ingen roll då? :), men tack för jag har alltid undrat hur dom väljer och så, men nu fick jag bra svar! :)

      Radera
    2. Lär dig läsa! Anonym skriver klart och tydligt :
      "så resultaten på fystesterna har ingen betydelse (ska klara dem naturligtvis)"

      Krille

      Radera
  5. Hej Jimmy.

    varit i din situation sedan 2007, enda tips jag kan ge är att inte ge upp.

    Det är inte fysen de går på, utan som någon skriver tidigare. hur man beter sig. var glad och aktiv, peppa de andra och stöd dem som behöver hjälp på testerna. man får ändå bara godkänt eller icke godkänt så spelar ingen roll om du springer på 07.30 eller 09.00 min. Men tror det gäller att man heller inte spelar en roll man inte är. var ärligt glad och peppande, de är duktiga på att se om man fejkar.

    ser att du varit på pliktverket, du kan begära ut värderingen från rekryteringen, det kan kanske ge lite tips på vad som behövs förbättras.

    men viktigaste är att inte ge upp.

    SvaraRadera