6 apr. 2012

Vad händer i mitt liv?

Nu är det inte många veckor kvar till skolavslutningen på Lillsved. Vårterminen bara susar förbi och jag har massor att göra.
Vecka 11 var vi uppe i Vemdalen och utvecklade vårt ledarskap i fjällmiljö. Mycket intressant att veta hur man och andra reagerar i andra förhållanden än de man är van vid.
Det är inte alltid man är uppe på en fjällstopp och det är kallt som fan och blåser en 25-30 m/s och man ska övertyga resten om att det är de bästa stället att sätta sig och fika på.
Jag älskar utmaningar och trivdes hur bra som helst där uppe medan andra tycker det var det värsta de gjort. Någonsin!

Två veckor senare drog vi upp till Höglekardalen för att utbilda oss till skidinstruktörer. Kanske inte de mest givande jag gjort rent ledarskapsmässigt men oj vilken bra skidåkare jag blev på 6 dagar :).
Grymt nöjd!
Har lite planer på att dra upp Emma till fjällen nästa vinter och lära henne allt jag kan. Hon är lite svårövertalad men det ska nog gå.

Det börjar dra ihop sig lite nu när det gäller jobb till hösten. Förhoppningsvis kör jag Sportkidz två veckor i sommar och sen kör jag resten på Ingaröhallen.
Men när sommaren är slut skulle jag vilja arbeta med något inom idrott, hälsa eller ledarskap. Precis det jag pluggat. Arbeta med människor och kanske framförallt barn och ungdomar skulle nog vara drömmen känner jag.

Självklart är drömmen att plugga på PHS i höst. Chansen finns ju fortfarande! =)


Jag valde att hoppa över en sökomgång så nästa gång jag söker blir nog till HT 2013.
Jag kände att jag ville ha ett år där jag kunde koncentrera mig på jobb utan att känna att jag skulle behöva säga upp mig efter ett par månader.

Jag och sambon har precis flyttat till ett radhus i Gustavsberg. För att vi ska kunna göra detta till det hem vi vill ha måste jag börja dra in lite pengar till hushållet så det ska bli skönt att börja jobba igen.

2 kommentarer:

  1. Hej du.. Hoppas allt är bra:). Läst lite i din blogg och såg du är intressetad utan phs precis som jag. Har du fått söka in många ggr innan du blev antagen till fystesterna? Själv tänkte jag söka för första gången i augusti... Bara dem nu inte tycker man e för ung:(. / linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Förutom lite huvudvärk är allt som det ska.
    Jag har bara sökt en gång och då kom jag så långt det bara gick.
    Svensktestet (som du är borttaget), fystestet och pliktveket.
    Sen kom jag inte längre.

    Hur gammal är du? Vet inte om man kan snacka åldrar direkt. Är man lämplig så är man :)

    SvaraRadera