3 juli 2012

Faller på plats

Sommaren kommer bli jobbig med på tok för mycket jobb och rörigt hus. Båten lägger vi inte i pga. tidsbrist vilket känns riktigt tråkigt.

Men..

Sen jag slutade på Lillsved känner jag att jag får mer tid för mig själv och Emma. Jag väljer själv bär jag vill träna och väljer den träningen jag vill. Kroppen svarar bra på träningen och det känns riktigt kul :).
Snart börjar jag dra in full lön och då kan vi börja unna oss saker lite oftare. Något vi inte gjort på fyra år.

Livet leker när solen skiner!

5 kommentarer:

  1. Inte unnat er saker på fyra år?

    Två resor till Thailand. Barcelona. Nya mobiltelefoner och datorer. Varsin bil. Ska jag fortsätta? ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag blir illamående av det här inlägget Jimmy! Att inte kunna unna sig saker är att knappt ha till mat och då menar jag till tre måltider varje dag inte att kunna äta ute varje dag.

    Att ni har både hus och båt visar väl bara att ni har unnat er en helmassa saker? Precis som Sara säger så har ni både rest och köpt prylar. Visst kan man diskutera att dessa prylar är nödvändiga men det är ju inte direkt så att ni har köpt den billigaste telefonen!

    Jag tycker verkligen att du ska se över dina prioriteringar om du känner så här. Kanske lämna Ingarö och inse hur människor bara en liten bit bort har det?! Och väldigt många av era vänner har varit två som har pluggat och ändå fått det att gå runt. SÅ att ni har levt på någon form av existensminumum som det låter det går jag inte med på.

    Jag hoppas att ni mår bra annars och att ni överlever en sommar utan båt.

    SvaraRadera
  3. Saker förstås och kommer ut fel ibland..
    Men om du vi såhär. Vi tar bort unnar oss och lägger till saker som vi vill göra. Som vi inte kunnat göra på fyra år :)
    Allt det vi gjort har inte varit på egen hand och det är inte alltid det känns bra.
    Men snart kan vi göra det.

    Va inte meningen att inlägget skulle tolkas så hårt.

    SvaraRadera
  4. vad är det ni vill men inte kunnat göra?

    Eftersom att ni har haft möjligheten att få eller få låna en hel del pengar så har ni ju haft möjligheterna och ni har också tagit dem. Hade det känts väldigt dåligt så hade ni tackat nej antar jag? Jag jobbar med människor som lever på 3000 kronor i månaden. De vänder på varje kronor och kan kanske inte ens köpa en glass till sina barn när de är och badar. Och att ha en iphone kanske är möjligt, en begagnad eller någon annans avlagda men då har de inte råd att ha ett abonnemang utan har kontantkort och kopplar upp sig mot nätverk de hittar.
    De här människorna har inga rika svärföräldrar (eller egna föräldrar) som kan köpa dem ett hus, en båt, bilar (de har inte ens råd med körkort) eller varför inte några resor till thailand.

    Du borde uppskatta hur FRUKATNSVÄRT bra du har det jimmy! Det är bara det jag vill ha sagt. Och tycker du fortfarande att det är svårt så är du välkommen att hälsa på mig på jobbet.

    SvaraRadera
  5. Hoppar nog över det. Vad jag än skulle skriva skulle det vara fel.
    Det finns alltid dem som har det värre.

    SvaraRadera