12 aug. 2012

Livsmedelsbranschen hej då

Man vet aldrig vad som händer. Det är inte mycket som är spikat i sten. Var tvungen att skriva det först..

Sista lunchen på Ingaröhallen. Sitter här själv med en fiskgratäng som matlåda. Lagom kul.
För några år sen hade vi kräftskivor på luncharna.. Det var tider det.
När jag slutade efter sommaren förra året för att plugga på Lillsved var jag inte helt säker på om jag skulle kunna hålla mig borta härifrån. Visst inte vad jag ville göra efter de året.
Lovade chefen att jag skulle ta en sommar till så att andra kunde få semester. Jag är en bra inhoppare. Inte alltid gamla butikschefen kommer in och jobbar extra.

Klockan 15 idag är denna sommar över och jag går på jobbet på Igelboda skola fullt ut.
Jag kört där onsdag-fredag denna vecka och jag längtar till imorgon. Jag vill komma igång. Fixa klart klassrummen och fritidsrummen. Lära känna fler barn och planera schemat med klasslärarna.

Jag vill dra igång en massa projekt. Jag och min vapendragare Mickan har planer. Stora planer.
Vår sidekick Moa finns där som ett räddande ankare om något skulle gå åt fanders.
Jag känner mig trygg!

Jag lämnar livsmedelsbranschen för skolbranschen. Förhoppningsvis för gott.
Det har varit bra sex år men nu är det slutfrontat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar