22 sep. 2010

Ryktet

Snackade med en kille på gymmet som sökt till PHS och han gjorde sitt svensktest en månad efter sista ansökningsdagen vilket innebär att jag borde göra mitt i oktober.
För det första hoppas jag att det är en vardag. Om inte är jag körd..
Det bästa vore en torsdag. Ledig.. Blir en någon annan vardag hoppas jag verkligen att kollegorna ställer upp.

Läste på rekryteringssidan att fystesterna ligger från vecka 47 till 49. Det kan bli vilken dag som helst under dom veckorna. Då är det två dagar som försvinner.

Hoppas gud(Ludvig) är med mig!

5 kommentarer:

  1. Varför är du körd om det inte är en vardag?

    SvaraRadera
  2. Två helger jobbar ja och två helger är jag på utbildning. Polisvolontär och combat.

    SvaraRadera
  3. Aha, hoppas det i såna fall blir på en jobbhelg, herregud kollegorna får ju ställa upp lite! Eller vill dom höra Jimmy säga "jag blev inte polis för ingen ville ta mitt jobbpass", va va va va? :P

    SvaraRadera
  4. Ännu värre är att man inte är garanterad att göra fystestet i den stad man bor.. antar att du kommer från sthlmstrakten? Har du riktigt oflyt blir du uppskickad till Umeå eller nerflyttad till Gbg.. resekostnader o logi måste man stå för själv... kan vara bra att veta =)

    SvaraRadera
  5. Jag tror och hoppas att det kommer lösa sig. Hoppas att dom ställer upp för mig =)..

    Blir det så att jag måste åka upp till jukkasjärvi gör jag det på en gång! Skulle cykla dit om det behövdes ;)

    Men jag hoppas vid gud att det blir i närheten av Stockholm..

    SvaraRadera