4 sep. 2010

Sitter vi hemma

Vi kom väl hem för ca. en timme sen och har precis stoppat i oss lite middag.
Dagen började med Body Pump som var hur bra som helst. Tycker egentligen inte om pump men musiken va grym och instruktörerna var riktigt riktigt bra. Man drogs med och det kändes grymt.
Helt plötsigt när vi stod där och väntade på att pumpen skulle börja ser Emma ett bekant ansikte. Dan Cohen! Han är kungen av combat. Det är han och hans fru som sätter ihop koregrafin och bestämmer musiken Body Combat. Han frågade om platsen framför oss var tagen och så tog Emma ett kort av oss.. Så sweet!
Sen fick han mig att öka 5kg på bröst. Inte helt fel..

Efter pumpen väntade combaten.. Som jag längtade. Över 30 minuters försening.. Blä!
När den väl började kunde jag inte sluta le. Den var bäst! Helt enkelt bäst!
ALLA låtar var bra och jag kände bara YES!! YES!!

Spinningen väntade efter det. Men pga. förseningen hoppade vi över den. Först för att vi inte visste om den hade börjat och sen för att vi skulle missa större delen av lunchen och det ville vi inte riskera.
Hade hört att lunchen tog slut förra året och att allt blev så stressigt och det är ingen höjdare att stressa i sig mat när man har 4 timmars träning framför sig.

När lunchen var slut skulle Emma och jag testa Body Attack. Vi var väl med i 1½ låt innan vi gick åt sidan.
Var inge vidare faktiskt.
Vi väntade ett tag till på combat nr. 2. Nästan något bättre än det första =D. Allt satt mycket bättre!
Låt nummer 8. Lyssna på den och njut!

SEN!! Kära ni. Jag testade Body Jam! I did it.. Och jag gjorde det bra om ni frågar mig.
Visst åkte fel arm upp ibland och kanske en frontkick istället för ett högt knä men jag fick ont överallt och det kändes riktigt roligt!

Combatutbildningen efter det var inte som jag hade tänkt mig men det var rätt skönt ändå.
Alla satte sig framför Dan och ställde frågor om combat och saker runt omkring.
Han sa en del bra saker man ska tänka på när man är instruktör. Inte bara stå längst fram och köra passet.

Tack alla som gjorde dagen till en dag att minnas! Bästa träningsminnet hittills!

3 kommentarer:

  1. Vad innebar Body Attack då?

    SvaraRadera
  2. Haha, hm...då tänker jag typ hurtiga instruktörer, schlagerhits och "armarna uppåt sträck".

    ...och i så fall är ju namnet "Body Attack" lite missvisande :P

    SvaraRadera