23 feb. 2011

Nu.. Egenskaper

För att vara en bra polis bör man vara glad, positiv, vidsynt, engagerad, orädd, stresstålig, pålitlig, smart och sen en massa andra saker också som är självklara.

Det var inte alls såhär jag hade tänkt skriva inlägget men det gick inte på annat sätt. Ni får vara nöjda ändå.

________________________________________________

Snart är det dags att ta en sväng till gymmet. Har inte tränat klokt sen i måndags och då blev det bara combat.
Jag måste börja fokusera på styrka igen. Träna upp armar och bröst är det viktigaste just nu.
Och sen självklart det jag skrev i ett tidigare inlägg, att träna inför ISOKAI-testet.

Är det någon som vet var man kan köpa bra isbroddar till ett bra pris? Måste börja löpträna och vill inte riskera att dratta på röven.

4 kommentarer:

  1. Vart har du läst att en polis ska vara orädd? Bland det dummaste jag hört. Personer som är orädda vet inte när det finns hot eller inte. Och det drabbar både sin omgivning och sig själv. Tänk om, gör rätt!

    SvaraRadera
  2. Var jag har läst det? Frågan var hur jag tycker att en polis ska vara, inget annat.
    Jag tror inte att det finns skrivet någonstans hur en polis ska vara, eller?

    Jag tror att det är skillnad på att vara orädd och dum. Får man en pistol mot huvudet är det något som är knasigt om man inte känner rädsla. Det är naturligt. Men jag tycker att en polis ska vara orädd överlag. Man utsätts för många tuffa utmaningar som polis och gör man det med rädsla är det inte bra varken för polisen, kollegorna eller samhället.

    SvaraRadera
  3. Där har du fel. En polis ska kunna känna rädsla för att kunna vara på sin vakt och veta när det är dax för förstärkning. En polis ska kunna hantera sin rädsla till något possitivt. Hur ska du kunna bli polis om du inte vet hur du ska kunna hantera din rädsla när du blir stressad och rädd? När du känner att hjärtat pumpar utanför kroppen, hur hanterar du det? Ingarö skapar nog inga gatuvana poliser.

    SvaraRadera
  4. Okej.. Orädd kanske är lite fel ordval för det jag menar. Man ska veta sina begänsningar och som du säger. Man ska kunna hantera rädsla på ett säkert sätt.

    SvaraRadera