3 apr. 2011

Det finns dåliga väder

Jag hatar verkligen när det är dåligt väder. Alla löparvilja försvinner =(.. Det värsta jag vet är när skorna är blöta och kläderna blir dyngsura och tunga. Då känns det bättre att sitta inne.
Dte måste nog bli en ändring på det där om jag ska klara av mina mål.
Jag sprang en sväng på lunchen i fredags och skorna klarade av det galant. Det blev en runda på knapp 6km och det kändes riktigt bra i kroppen. Löpsteget var perfekt och pulsen sådär lagom hög. Hade sprunigt minst det dubbla om bara tiden hade funnits.

Jag har lovat mig själv att köra BodyJam minst en gång per release/kvartal och igår var det dags.
Jag tycker att det är kul men jag kan inte köra oftare än en gång varannan vecka så inga moves hinner sätta sig och då är det svårt att hitta den rätta glädjen. Det känns riktigt bra när man får in ett steg i takt men det är inte många gånger under ett pass.
Det räcker nog med en gång per kvartal :).

BodyPump är något jag tycker är förjävla roligt. Det har tagit ett tag för mig att tycka om det men nu är det nästan i klass med combat. Den ligger fortfarande efter men inte så långt.
Det finns en utbildning i maj som jag har tagit ledigt till men när Lena på gymmet skulle boka den var den full. Så jävla surt! Har blivit inbokad på en i augusti men jag vet inte om jag kan få ledigt. Jag hoppas att det är någon vänlig själ som hoppar av den i maj. Det känns som att nästa naturliga steg är att bli pumpinstruktör.
Tror jag skrev det förut men det finns en "vidareutbildning" i combat, ATM (Advanced Training Module) som både Hampus och Emelie på gymmet ska gå i höst.
Det ligger precis då jag förhoppningsvis har börjar på polishögskolan så jag ränker inte med att kunna gå på den. Det skulle väl kanske vara det mest naturliga steget när jag tänker efter.
I eftermiddag blir det dubbelpass på gymmet med både Pump och Combat. Combaten är med Hampus som vanligt och Pumpen är med en ny intruktör som heter Jacqueline. Ska bli spännande!

För att komma in på löpning igen har jag blivit riktigt sugen på att införskaffa mig en pulsklocka med GPS.

Den är långt ifrån billig men det skulle underlätta en del. Hastighet, distans, kaloriförbränning, puls, tid. Allt på armen. Det skulle vara underbart!

Måste avsluta med att säga att dom säljer Gainomax på ICA Maxi i Nacka för 10kr just nu.
Har köpt på mig 20st redan och ska dit lite senare och inhandla några till..



2 kommentarer:

  1. Tjena Jimmy,
    Ett tips!

    http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nkw=garmin+forerunner+410&_sacat=See-All-Categories

    Köpte min Suunto T6c med gps-pod på ebay.
    Enkelt och mycket billigare än här hemma.
    Be dom skicka som present så slipper du förhoppningsvis tull. :)
    Lycka till med träning och utbildning.
    /Håkan

    SvaraRadera
  2. "köp nu-pris" $334.99 = 2 133kr

    SvaraRadera