14 apr. 2011

Motivation och Mål

För att man ska få resultat behövs minst två saker. För behöver man motovation. Annars blir det lite svårt att hålla ångan uppe. En träningkompis är en bra grej. Personen ska gärna vara liiiiite hetare än dig ;).Personen får dig att ta i lite mer, rätta till teknik (upp med röven i armhävningar tex.) och bara där kan man ha ett mål. Målet kan vara att klara lika många armhävningar, köra lika många chins & dips eller springa om den jäveln på upploppet.

Jag har haft många mål under min träningsresa, mer eller mindre seriösa. När man ger sig fan på något går det. Kör stenhårt mot målet och hitta någon eller något som motiverar dig!

3 kommentarer:

  1. Motivation och mål (när det kommer till träning) behöver för min del inte vara kopplat till någon person, snarare har jag lärt mig att motivation och mål är bäst när det är kopplat till mig själv.
    Istället för att springa snabbare än någon annan vill jag springa snabbare än mig själv (tex), för det är ju bara mitt eget resultat jag kan påverka.
    Detsamma gäller med motivation den kommer innifrån. Jag har gärna en person som sporrar mig men motivationen att klara något det kan bara komma från mig själv att jag bestämt mig, jävlaranamma, som det heter på handbollsspråk.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig hade någon att träna med så det var en ny upplevelse att köra ett pass beast-training som vi nu kallar det.
    Jag har alltid precis som du haft mig själv som sporre. Alltid slå mig själv hela tiden.
    Det är kul med lite omväxling. Min träningsvärk satt i 5 dagar :).

    Jag har sett halsband jag fick på Super Saturday förra året som jag alltid har på mig. Speciellt när tränar. Jag får en jävla kraft när jag har det på mig. Mycket energi är kopplat till den..

    SvaraRadera
  3. Självklart är det ju jättebra när man har en person som kan puscha en få en att ge det där sista, men det behöver (för min del) inte betyda att jag ska slå honom utan att han bara hjälper mig med mitt mål som kan vara vad som helst.

    Det är ju DU som har fyllt halsbandet med energi och som kopplar känslor till det alltså är det styrka och motivation som kommer innifrån dig! Men alla är olika och det är ju en himla tur det! Kan du inte ta ett kort på halsbandet? Alltså, jag vill se det!

    SvaraRadera