1 feb. 2010

Smaskig huvudförhandling

Senast onsdag nästa vecka ska jag ha gått på en huvudförhandligt och skriva en liten uppsats om den.
Sist jag gjorde det handlade det om snatteri. En gammal tant som snattat på Coop Nära i Nacka Forum.
Det var nog det tråkigaste jag gjort.
Denna gång vill jag gå på något smaskigare. Jag skulle vilja ha mord men det verkar inte vara någon sån den närmsta tiden. Det skulle väl vara smaskigt? :)

Just nu lutar det åt misshandel och då hoppas jag att det är rätt stort och inte en käftsmäll.

2 kommentarer:

  1. Min makabra "lilla" son.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska skriva ett inlägg om att polisyrket bygger på att människor gör brott. stora som små. så "hoppas" ju ändå poliser på att brotten ska begås annars har de ju inget att göra.

    och att säga att poliser gör ett förebyggande arbete också är inte okej. För där finns även socialtjänst, dagis/skola, psykologer samt vårdinrätningar så att jobba förebyggande görs på så många fler plan än hos poliser.

    SvaraRadera