11 feb. 2010

Volontär

God kväll!
Efter lektionen idag, som för övrigt gjorde mig väldigt frustrerad (skriver om det senare), pratade jag en del med Polispeter.
Ringer honom när jag har någon brotts eller lagfråga.
Han verkar ha lärt sig något under dom två åren på polishögskolan :)

Han tycker att jag ska bli en polisvolontär. Jag har skickat iväg en intresseanmälan så jag får se vad om händer. Men det verkar väldigt kul.
Klarar man intervjun och blir polisvolontär väger det ganska tungt när man söker till polishögskolan.

Klart man satsar på de!

En volontär gör bland annat:

• Trygghetssatsningar tillsammans med polisen

• Samarbete med lokala poliskontor
• Nattvandringar
• Bistå polisen vid demonstrationer, festivaler och fotbollsmatcher
• Hjälpa till i receptioner
• Informationskampanjer, tex. mot langning, ficktjuvar och hur man skyddar sig mot inbrott
• Bevaka stora parkeringar i samband med olika arrangemang eller julhandel
• Brottsofferstödjande, tex. i form av uppföljning
• Nattknappen – "ledsaga i luren"

1 kommentar:

  1. Verkar interssant. En inblick i verksamheten. Kul Hoppas att du kommmer in.
    Mamma

    SvaraRadera