3 feb. 2010

Stureplan

Tror att alla vet att det finns hur mycket knark som helst runt Stureplan. Ingen hemlighet direkt.
Jag har inte tänkt på det så mycket fören jag såg filmen igår.
Jag kom och tänka på när jag var ute runt Stureplan med jobbet. Vi var bland annat på Café Opera.
Ska inte säga att jag såg något knark men jag såg ett tiotal personer som troligtvis var påverkade och så så man bord där det troligtvis skett.
Hur fan kan man få bort skiten? Krogägarna vet att det förekommer men dom vill inte bli av med champanjsprutande brats så dom skullealdrig få för sig att anmäla dem eller tipsa polisen.

Det är inte så att det är svårt att få tag på en polis runt Stureplan en fredag eller lördagkväll. Det kryllar av dem. Överallt!
Det gick en tre poliser på Café Opera när vi var där som tog ett varv och sen gick ut igen. Fick reda på att det är sk. drogpoliser. Poliser som försöker hålla koll på drogerna på krogen.
Dom vet säkerligen vilka som håller på och köper och säjer men dom kan inte göra något om dom inte ser det och jag tror att dom är hyfsat diskreta när dom sköter sina affärer.

Läste i tidingen för ett tag sen. Det var nog i samband med att Falk-filmerna kom ut. Att det finns verkliga infiltratörer. Dom spelar kriminella och så har dom kontakt med polisen och talar om vad som händer i den undre världen.
Är inte det något att satsa på? Jag vet att det är livsfarligt men dom gör en bra sak.
Man ska inte använd dem för att få fast småbuset utan det är leveranserna man vill åt.
Det är nog så jag skulle jobba i alla fall.

Brottsprovokation är också ett alternativ. Har man spanat på någon en längre tid och vet att personen är knarklangare så köp ett par kilo av honom och spärra in skiten sen.
Varför inte?
En åklagare ska självklart godkänna det och dom ska var säkra på att dom får ut någonting av det.
Nä.. Ändra lagen säger ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar