21 feb. 2010

Utryckningsfordon & snö

Tänkte på en sak när vi var på väg hem från Västerhaninge igår.
Det var 1000 meter snö och halt och jävligt och jag låg och puttrade i ca 810km/h (EDIT: 80km/h). Jag körde en jeep.
En tung kloss som är hur stabil som helst.

Hur bra är det med oplogade vägar när alla utryckningsfordon måste åka fort som fan till en olycka eller något annat bråtskande?
Deras kombibilar väger väl ca. hälften av en jeep och det finns väl poliser som är lika ovana som jag att köra i dessa förhållnden.

Dom kan inte ha det lätt just nu.

________________________

Senare i em är det Body Combat som gäller. Missade förra veckan så jag är extra taggad idag!
Är rätt körd i kroppen efter all snöskottning. Både hemma och på jobbet så jag lär bli tröttare än vanligt under passet.
Men det är bara tänka på restaurangbesöket på Grisslinge efter så ska det nog gå vägen.

2 kommentarer:

  1. 810 km/h, det kallar inte jag att puttra fram älskling ;-) <3

    SvaraRadera
  2. Tänkte precis säga det, att jävlar vad fort du kör ;)

    SvaraRadera