22 juli 2010

Det jag skrivit..

Inte klar. Detta är det jag fått ihop just nu.
Klanka ner på allt.. Eller beröm :)

Vem är jag?
Jimmy Grönwall är mitt namn och är i skrivandes stund 24 år gammal.
Jag är uppvuxen i förorten Jordbro söder som Stockholm. För ca. sex år sedan flyttade jag till Ingarö. Där bor jag med min sambo Emma och två hundar. Jag jobbar som butikschef i den halvstora VI-butiken på ön.
Det som får mig att må bra är framförallt familj, träning och frihet. Tycker mycket om naturen och att röra mig ute på havet.
Jag skulle beskriva mig själv som en trygg person. Jag är väldigt serviceinriktad och gör allt för att hjälpa människor. Jag är en glad, trevlig och social kille som lever för att glädja mig själv och andra. Bland de bästa känslorna som finns är att få andra att må bra och få dem att känna sig trygga. Mer om det senare i brevet.
Som person är jag väldigt anpassningsbar. I en grupp kan jag agera flera roller. Beroende på vilken roll som saknas/behövs. Jag kan både vara ledartypen och den mer observanta personen där bak.

Varför vill jag bli polis?
Jag brinner för att hjälpa människor. Därför tyckte jag att butiksyrket skulle passa mig perfekt. Nu efter några år har jag märkte att jag vill något annat.
Trygghet. Jag vill skapa trygghet. Sedan länge har jag känt att trygghet är en viktig känsla för att man ska trivas och må bra som person.
Jag nattvandrar på Ingarö och ska i oktober gå en utbildning hos polisens volontärer.
Anledningen till att jag vill bli polis är just det. Jag vill skapa trygghet. Jag vill hjälpa människor och få dem att må bra. På det sätt bara polisen kan.
Ser jag en polis ”ute på stan” känner jag ett lugn, en trygghet. Precis den känslan vill jag ge alla andra.

Varför skulle jag bli en bra polis?
Jag har jobbat inom livsmedelsbranschen i över fyra år och jag gick klart butikschefsutbildningen våren 2009 och har jobbat som butikschef sen dess.
Jobbet i butik har gett mig mycket. Personbemötande, kunna ta och ge kritik, planera och organisera är bara några saker. Den höga stresståligheten ska inte glömmas bort.

1 kommentar:

  1. Hej hej, tänkte bara säga att jag tänkte komma med lite feedback via mail så fort jag har tid :)

    SvaraRadera