10 aug. 2010

Gastrocnemiustendinos lat

Läkaren sa att min gastrocnemiustendinos lat är överansträngd. Eller att den blir det när jag tränar.
Google undrar om jag vill ändra till gastrocnemius tendinit så jag vet inte vad jag ska tro :).
Google kanske har rätt? Kanske inte..

Han rekomenderade sjukgymnast för typ tredje gången. Nu ger jag upp.
Mycket styrketräning och stetching av ben, vad, knä(?).

Det kanske inte är något stort fel på mitt knä. Det var första gången jag hörde talas om den där jävla senan så om det är den och det blir bra av att träna och stretcha så är hela knähistorien över och jag kommer inte kunna säga att jag har problem med knät igen.

Fy fan va skönt! Nu ska jag skicka iväg ett mail till sjukgymnasten.

Ha en nice dag!

2 kommentarer:

  1. Tendinos är när du har en påverkan på senan utan att det är inflammation i den. Typ en överantsrängning. Eftersom att det inte är någon inflammation kan man inte "bota" symtomen med hjälp av antiinflammatoriska hjälpmedel som t.ex ipren, voltaren.
    Tendinit är däremot en inflammation (tendon-sena, -it-inflammation) Excentrisk träning, Strectching, massage.

    Kiropraktorerna har full koll på ett bra träningsupplägg.

    Kram Emelie :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :).Nu klarnar det lite.
    Ska nog ta och snacka med Nichlas.

    SvaraRadera