2 okt. 2011

En veckas vila!

Söndag idag. En rätt hyfsat söndag faktiskt. Vädret har varit tråkigt men det har inte regnat och det är alltid skönt. Hundarna har fått promenader och en massa tvätt har rullat runt i maskinen. Matlista har skrivits och en hel del har inhandlats.
Skulle precis ut och klippa gräset men det verkar som att klipparen har lagt av. Gick i några minuter men sen dog den. Jävla skitsak!

Fötterna känns bättre men det ömmar en del när jag belastar fel. KiropraktorAnders kände och klämde på fötterna och sa att det var en kraftig överbelastning som går över om man masserar fötterna. Mycket knådning har det blivit och som det har hjälp. Finns vissa stunder då det inte känns alls.
Underbar känsla!

Skolveckan har som vanligt gått på tok för fort. Näringslära och beteende är väl favoritämnerna just nu tror jag. Mycket idrott har det blivit också. För den övriga klassen. Jag har suttit bredvid och tittat på eller så har jag haltat runt med en videokamera och filmat alla sjuka uppvärmningar och övningar vi gjort.
Bollmetodik är något vi jobbar rätt mycket med den här veckan och det är galet kul att se vuxna människor som har problem med att studsa bollar. Eller en boll klarar dom av men när man ska studsa två bollar och dribbla en tredje med fötterna går det sämre.

Jag har hoppat över alla aktiva lektioner denna vecka men ska nog kunna köra på veckans om kommer.
Börjar långsamt för att sedan köra stenhårt mot slutet. Som jag har längtat.
Iprenen och Voltarenen hänger såklart fortfarande med.

Combaten ikväll skiter sig som ni kanske fattat. Kommer inte ihåg när jag missade en söndagscombat senast (om man bortser från förra söndagen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar