12 okt. 2011

Ibland visar sig saker tydligare

Det händer mycket kul i skolan nu. Igår var det äventyrsorientering som gällde.

Fyra grupper med ca. fem personer i varje. En ledare, en expert, en problemlösare, en spanare fram och en spanare bak.
Samtidigt som vi orienterade runt i skogen (med hjälp av grader, inte väderstreck) och letade efter uppdrag gick det omkring en eller flera terrorister som skulle ta oss till fånga om vi visade oss för mycket.
Såg vi dem innan dom såg oss skulle vi springa och lägga oss på marken till dom hade gått iväg.
Det gällde att jobba tyst, snabbt och rätt.
Jag tror inte mig grupp gjorde något utav det. Tove i gruppen blev tillfångatagen en gång. Vi väsnades för mycket så terroristerna stod och väntade ut oss.
Det tog på tok för lång tid att hitta dom jävla uppdragen och sen missade vi ett uppdrag med ca. 20 meter.
Vi klarade 2 av 4 uppdrag innan tiden tog slut.
Det där med att misslyckas och vara tvungen att bryta en uppgift har aldrig varit mig grej. Det är det värsta jag vet!!
Ett utav mina mål med Lillsved var att göra mig av med större delen av mitt hat att förlora. Jag tror inte att det kommer att gå. Det kommer aldrig vara något jag kommer kunna se lätt på.

7 kommentarer:

  1. Ska du in på phs är det nog bäst att bryta att du är dålig förlorare. Där är alla ett team och du kommer förlora många gången. Ingen gillar en dålig förlorare eller en dålig vinnare. Att man är dålig förlorare eller dålig vinnare har med sin mognad att göra. Jag hoppas för din del att du inte nämner för rekryteringen att du är det...för då är du rökt på en gång!

    Puss & kram! Hälsa dina dina söta livvakter från mig. (eller klasskamrater)

    SvaraRadera
  2. du ska lära dig att älska att vinna mer än du hatar att förlora. Förstår du skillnaden?

    SvaraRadera
  3. Jag vet skillnaden.. Tror fokus har legat mer på att inte förlora än att vinna.
    Det bästa är att jag kan släppa en förlust rätt snabbt. Inget jag går och drar på länge, det är skönt.
    Jag tror allt det här har att göra med extremt höga prestationskrav hos mig själv. Jag är en lagspelare och blir bara besviken på mig själv om vi torskar. Alltid jag som kunde göra något bättre.

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det där såå bra, vi är isamma situation Jimmyboy, men tillsammans fixar vi det ! :D

    SvaraRadera
  5. du är absolut inte rökt för att du nämner att du är en dålig förlorare / hatar att förlora på polisintervjun

    att säga så är trams


    Tycker du gör för stor grej av det

    finns poliser som är riktigt dåliga förlorare. O de finns poliser som kan ta en förlust på ett bra sätt. I slutändan handlat det om att du ska utföra arbetsuppgifter på ett så bra sätt som möjligt. O att bemöta folk på ett korrekt sätt

    (spelar ingen roll hur många innebandyklubbor du knäckt på träningen)


    Lycka till med vad du än gör


    Jonas,
    polisassistent i Skåne

    SvaraRadera
  6. Du och jag Åland.. Du vet hur det känns så ge mig en smäll på käften när jag är som värst :)

    Jonas.. Känns skönt att du säger så. Inte för att jag har trott något annat direkt men jag har aldrig sett det som en stark egenskap hos mig nu när jag vill bli polis.
    Jag vill få bort hatet mest för mig skull. Det är inte kul att inte kunna ta plojmatch på lek. Måste se skillnad på lek och match.

    SvaraRadera
  7. Kan man inte ta en plojmatch på lek är man ju helt .......

    Måste se skillnad på lek och match....mmm Jimmy verkligen??? det måste du.

    Jonas och Jimmy...dåliga förlorare är det värsta som finns!


    Seb

    SvaraRadera