14 nov. 2011

Guldbojen


Nu har jag den. Efter ett grymt skivstångspass 06.00 på Lillsved och många timmars simning bestämde jag mig för att satsa på att klara guldbojen.

Dagens simpass bestod av väldigt mycket ryggsim och armar och benen var extremt slutkörda så det var ingen lek måste jag säga.

Började med att simma 100m på valfritt sätt. Efter det 50m med livboj och sen skulle vi bogsera en kompis 50. Det skulle ske på max 8 minuter.
Jag klarade det på 5,25. Konstans sprattel med benen i över 5 minuter ÄR jobbigt.

Nästa moment: Simma med livbojen 25m dyka och hämta en kompis på botten och bogsera 25m.
1 minut och 50 sekunder skulle det gå på.
Jag körde på 1,20.
Jag är nöjd och glad men målet är att ta elitbojen.
Då ska man klara första momentet på 4 minuter och andra på 1,25.

Jag har pratat med simmaresset i klassen och hon ska lära mig att simma snabbt så det ska nog gå bra hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar