2 dec. 2009

Mer om testet

Det första jag fick göra va att ställa mig på en helt vanlig våg.
Efter det var det dags för en annan våg för att kolla vatten och fettmängd.
Sen körde dom blodtrycket på vanligt vis. Allt är kopplat till en dator så alla resultat hämnar direkt i ett program som räknar ut min ålder.

Efter blodtrycket testades min kondition. Jag tog på mig ett pulsbälte runt bröstet och sen skulle jag ligga tyst på golvet och bara andas normalt i fem minuter. Vet inte riktigt hur det fungerar men dom får ut något som visar hur mycket syre mina blodkroppar transporterar.

Sen var det styrketest.
Biceps: Ställa sig på en platta och ta tag i ett handtag som satt fast i plattan och på signal dra hantaget uppåt så hårt man bara kunde. På så sätt räknar den ut hur många kilo jag orkar.

Mage: Så många situps man orkar på en minut.

Ben: Jägarställningen. Så länge man orkar.

Flexibiliteten är den jobbigaste. Troligtvis för att jag är så fantastiskt ovig.
Skulle sitta på golvet med benen rakt fram och hålla i ett handtag. Sen på given signal skulle jag böja mig framåt så långt det bara gick.
Handtaget åkte då in i maskinen och räknade då ut hur många centimeter jag kunde böja mig framåt.

Hoppas det duger Amanda :)

3 kommentarer:

  1. Hur många situpps blev det?
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Som jag skrev i förra inlägget blev det 58st :)

    SvaraRadera
  3. japp det var jättebra. var bara nyfiken på vilken typ av övningar det var lixom! :)

    SvaraRadera