10 dec. 2009

Yoga

I tisdags var jag på mitt livs första yogapass. Gick in på salen hyfsat skeptisk men väldigt på när jag gick ut.
Det var väldigt intressant måste jag säga. Det där med kosmos, universum och alla krafter som finns runt om oss har aldrig varit något jag trott på.
Kan inte säga att jag gör det nu heller men ett öga har i alla fall öppnats för det.

Jag gick dit för att bli av med min huvudvärk och den försvann. Efter halva passet kände jag inte av den.
Det var en riktigt bra stund.
Någon timme efteråt kom den tillbaka igen. Som om jag skulle våga trott något annat?

Det vi gjorde på yogan var enbart att andas. Andas mycket! Göra lite olika saker med kroppen men man skulle alltid vara medveten om sin andning. Andas djupt och ofta.

Kansket är det som är felet har jag tänkt. Min kropp får för lite syre?
Måste ta mig i kragen och kolla mitt HB-värde. Det har med syresättningen av blodet att göra har jag för mig.

3 kommentarer:

  1. det kanske handlar om att när du är på yogan och koncentrerar dig BARA på att andas så släpper du stress och krav och måsten och det är därför som yoga är bra för din huvudvärk?

    SvaraRadera
  2. Det är mycket möjligt Amanda.
    Ska i alla fall börja gå på yoga regelbundet =).. Tror ja.

    SvaraRadera
  3. tyker det låter som en bra idé. själv brukar jag ta mig en promenad varje dag för att rensa huvudet. bara jag och musik lixom. fungerar lite på samma sätt.

    SvaraRadera