11 dec. 2009

Neurologen

Kl. 08.00 befann jag mig i väntrummet på Huddinge sjukhus, plan 5, avdelning 4. Neurologavdelningen.
Hade en obehaglig känsla i kroppen. Nerver är inte något man ska leka med känns det som.
Jag var helt hunda på att dom skulle köra en röntget och göra lite andra tester men vi satt och pratade i ca 1½ timme och efter det sa läkaren att jag hade migrän. Det var inte värre än så.
Lite tråkigt kanske men rätt skönt.

Han skrev ut ett piller som arbetar förebyggande mot migrän. Den ska jag ta varje dag i ca en månad.
Hjälper den inte blir det större utredning.

Sen fick jag två olika sorters migräntabletter som jag skall testa en i taget. Någon borde hjälpa.

Nu känns det som att det är dags för Idol.

_____________

Imorgon blir det träning och kanske lite julklappsletande. Min sista lediga helg innan jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar