21 mars 2011

112 - poliser

Ni missar väl inte 112 - Poliser ikväll på TV4+?

12 kommentarer:

  1. Herregud nej! Jag har väntat i 2-3veckor:D
    Förresten, jag komenterade några av dina inlägg o jag undrar om du kan svara på dem till min blogg eller mejlen? Kan inte se svaren annars.

    Verkar som det gick rätt bra på testerna ändå men fan vilken lång väntan!!

    Mvh Moa
    Www.sosmoa.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Längtar sjukt mkt efter det :D

    Jag - Idag börjar 112 pooliser ! :D
    Mamma - Ja , jag förstår att du har väntat !
    Hahaha
    Syns bara att inte gävle polisen är med ..
    / Linn

    SvaraRadera
  3. JAA! Har dock inte tv4+ än,bytte via comhem idag och har det vid månadsskiftet, men min käre far spelar in det åt mig ;)

    SvaraRadera
  4. Förutom att det var reklam mest hela tiden kan det nog bli en bra serie. Bli alltid mycket roligare när man lär känna personerna lite mer :).
    Jag är glad att jag inte blir avsräckt ändå. Det är en hel del jobbiga saker dom måste göra.

    SvaraRadera
  5. Jimmy - Jag tyckte nog det var lite mer ''obehag'' i detta prgramm , det var ju mer vapen och sånnt än i 112 på liv och död . Men det var endå sjukt bra , men stör mig på den dära helvetes reklamen../L

    SvaraRadera
  6. Man får inte glömma bort att det är TV och dom kan klippa ihop dom "bästa" delarna. Det som TV-tittarna vill ha.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med om den jobbiga reklamen!-.-
    Jag blir inte avskräckt, bara mer taggad! Haha
    Synd att dom bara visar det "bästa" tycker jag faktiskt. Vill ju se allt allt allt liksom;) och som du sa Jimmy så e de roligare när man "lära känna" poliserna.
    Tror det kan bli ett toppen program:)

    SvaraRadera
  8. Jimmy - Nä precis .. Det var som 112 På liv o död där de klippte o fixa med Ambulasen ..
    ´Man gillar nog programet mer när man ''lär känna '' dom som ni sa .. Som med Gävle polisen , kan inte glölmma dom :P Hahah .. Men t ycker nog att Gävle polisen skulle har vart med ../L

    SvaraRadera
  9. Jag håller med "anonym"! Vill se mer av Gävle polisen!!:)

    SvaraRadera
  10. Mois - hahah ja dom är bääst ;D
    Kan bara vara anonym för annars hänger den sig :P /Liinn

    SvaraRadera
  11. Spännande initiativ med programmet, men det har sina brister. Det var väldigt vinklat: dels mycket dramatiserande musik, både action-, drama- och till och med skräckmusik för att påverka mig känslomässigt. Dels var uppdragen väldigt dramatiska, i första uppdraget drogs det vapen och en polis lät rädd. Fråga en polis hur ofta han/hon har behövt dra vapen i sin karriär.. F.ö skadas polisen som organisation tror jag, av att vi ska lära känna dem mer personligt. Det blir oseriöst med vinjetten som är som vilken dokusåpa som helst. Poliser är inte paradise hotel-deltagare, de är poliser som ska upprätthålla ordning och för det krävs att samhället har förtroende för dem. Detta program minskar tyvärr mitt. Den norska versionen "Politiet" är i en helt annan division: objektiv i förhållande till polisens arbetsuppgifter, ingen känsloprovocerande musik etc. "112 Poliser" är känns som en billig dokusåpa som Polisen som organisation skadas av.

    SvaraRadera
  12. Fråga.. Hur kan organisationen skadas av att vi lär känna dem mer personligt.
    Och personligt är väl ta i också egentligen. VI får en stillbild och ett namn och småsnuttar med hur dom upplevde en viss sitation.
    Det tycker jag är hur bra som helst.
    Om du skulle bortse från musiken, vad är det som får dig att tappa förtroende för polisen?
    Jag sitter och ställer vissa frågor till mig själv när jag ser programmet. Varför dom gjorde si eller så. Varför gjorde dom inte såhär istället osv. Jag hoppas att frågorna klarnar när jag går utbildning :)

    SvaraRadera