21 mars 2011

Rekryteringsmyndigheten. Forts.

Dagen var slut. 6.45 dagen efter var det frukost och 7.45 var det samling.
Jag kan verkligen rekomendera att sova över där. Jag träffade så många härliga och intressanta människor som jag umgicks med på eftermiddagen och kvällen. Vi lämnade bunkern och drog in till stan och käkade och så tog vi en promenad tillbaka. Man fick tillfälle att prata och dagen och en hel del annat. Det var första gången många utav oss träffades men man hittade varandra fort och efter ett tag kändes det som att man hade känt varandra länge. Gemenskapen var stor!

Det var bara ett test vi skulle göradag två och alla visste vilket så man försökte få ur så mycket som möjligt av dom som hade gjort testet innan men det visade sig snabbt att det inte var någon idé.
Tio olika polispar frågade olika frågor och ingen psykolog pratade om samma sak som en annan.
Det var bara att hålla tummarna att det skulle gå bra. Och det gjorde det nog för dom flesta.
Vissa kände sig väldigt nöjda efter samtalen och några var helt förstörda.

Läkarundersökningen var väl det som jag var minst nervös för innan. Det var inte så mycket man behövde göra utan det skötte sig själv tänkte jag.
När jag satt där i väntrummet kände jag mig nästan mer nervös än inför något annat test.
Har min syn blivit sämre? Hör jag fortfarande lika bra som när jag mönstrade? Har jag en sne rygg jag inte vet om?
Man har kommit så långt och man har kunnat påverka i stort sett allt. Skulle allt skita sig pga. synen?
Synen var perfa, hörsen var perfa och ISOKAI-testet (styrka) gick bra. Fick en sjua på en skala till nio.
Alla spänningar man haft i kroppen försvann och det var nu grubblet började. Och det fortsätter.. Slutar aldrig!
Gav jag en rättvis bild av mig själv under intervjuerna? Jag svarade ju ärligt men kunde jag sagt det på något annat sätt? Något bättre sätt? Det är sånt som rullar runt i huvudet nu och kommer troligtvis göra det fram till midsommar. Det är då beskedet kommer!
Är det någon som vet om det kommer via PAS eller om det kommer som ett brev på posten?

Jag fick precis ett meddelande om att min ansökan till januari 2012 är godkänd. Känns ändå skönt på något sätt :)

5 kommentarer:

  1. Så trist att testerna är slut nu, sån härlig stämning med folket där!
    Min är också inskickad och såg att jag blev behörig idag, och hur ansökan ser ut... Hoppas den inte ens behöver användas ;)

    SvaraRadera
  2. Enligt denna länk på Polisens hemsida så får man svar i PAS:

    http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/Bli-polis/Bli-polis/Polisen-berattar/Jag-sag-fram-emot-att-gora-testerna-vid-pliktverket/

    Läs slutet av intervjun...

    95 dagar kvar av väntan bara...

    SvaraRadera
  3. Gjorde testerna i mitten av februari. Min ansökan 2012 är inte granskad än.

    :-?

    SvaraRadera
  4. Kommer du in på utbildningen får du även ett brev via posten. Det sa de till mig i torsdags när jag var där, igår alltså

    SvaraRadera
  5. Okej.. Är nog skönt eftersom man aldrig riktigt kan lita på tekniken. Inte posten heller egentligen men båda ska fan inte kunna skita sig :)

    SvaraRadera