13 juni 2011

Känns stark!

Vaderna känns fortfarande. Undrar hur länge dom tänkte försöka vara så små..
Jag blir mer och mer nöjd över min tid 43.27. Jag hade sprungit 1 mil en gång innan loppet och det var på nästan plan väg. Några lätta backar fanns det men inga som utmanade.
Jag försämrade tiden med 1 minut och förutsättningarna var helt annorlunda.
Det var säkert 35 grader i solen och redan efter 3km var det fyra sega jävla backa efter varandra som bara skrattade åt mig när jag försökte bestiga dem. Men jag lyckades bra så nu jävlar är det jag som skrattar.
Fick ett tips precis innan start att ta korta steg och penda stort med armarna i backarna för att inte trötta ut benen. Jag gjorde som Fredrik sa och det fungerade såååå fint! Sprang om många i backarna måste jag säga. Sen när det gick nerför lutade jag mig framåt och låt gravidationen göra sitt. Slapna av och "ramla" ner. Fort gick det!

Huvudvärken jag fick efteråt höll i sig dagen efter men gick över i låt nr. 5 på combaten. Körde gärnet och mådde hur bra som helst efteråt.
Idag tänkte jag börja satsa på styrketräningen igen. Komma tillbaka till rutinerna. Alltid när det är releastider måste sätta allt sånt åt sidan och bara fokusera på combaten. Det är svinkul när man är mitt inne i det men det är alltid skönt när releasen är avklarad och man kan lämna den åt sidan.
Just idag gick det inte så bra. När jag värmde upp var det flera personer som hetsade på Zumban.
Det var två som jag "hänger" med på gymmet som skulle köra idag som aldrig kör annars så jag kunde inte bara se på. In och skaka rumpa som aldrig förr! Lovely!!

Skulle köra lite armar efteråt bestämde jag men när jag hade kört några set kände jag hur huvudvärken kom tillbaka så det vara bara lägga ner =/.
Imorgon blir det nattvandring så det kommer bli en träningsfri dag. Behövs nog.
På onsdag ska jag nog kunna köra på som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar