22 jan. 2010

Bra skytt

Jag har alltid haft en tänkte att jag ska bli en otroligt bra skytt. Typ sveriges bästa??
Jag vet att den svenska polisen inte skjuter mer än nödvändigt vilket är bra. Men när man skjuter är det nog bra om skottet sitter där det ska.
Man har läst om poliser som skjuter personer till döds. Ibland av misstag men även ibland för att dom "måste".
Jag tror nog inte på att man måste döda någon för att skydda sig själv eller andra.
Sätter man skottet rätt oskadliggör man personer utan att döda.


Det ska jag satsa på. Veta precis var och när man ska skjuta.
Jag vet inte riktigt vart man ska lära sig sånt. Troligtvis inte på polishögskolan.
Kanske borde lära mig en hel del om anatomi..?
Tror Emma får lära mig någon gång =)..


Avslutar med att gratulera polaren Peter som tog examen från PHS idag! På måndag början han aspirantutbildningen.
Måste säga att jag är otroligt avundsjuk! Grattis Peter!

2 kommentarer:

  1. Filmen Polisskolan har du väl sett.Det verkar så i alla fall.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Tror du överhuvudtaget sett för mycket film :-)

    SvaraRadera