21 jan. 2010

Nu drar vi igång

Yes! Det gick hur bra som helst igår. PT-Emma vet precis vad jag behöver och skrev ihop en timmes långt träningspass som är hur tungt som helst.
Har dragit ner från 3x10 reps till 2x10 så att jag kan köra tyngre och mer explosivt.

Hon tyckte att jag skulle råköra detta program i två månader och sen boka en ny Body Age och få ett nytt träningsprogram.
Konditionen ska jag ligga långt med just nu och sen köra stenhårt i sommar någon gång.
Min kondition bygger jag upp fort men jag har märkt att musklerna tar lång tid på sig.

Jag har suttit och kollat runt en del på olika proteinpulver. Blir vrålhungrig efter ett träningspass så det känns som att jag måste ta något sånt. Har alltid varit emot det men nu känns det nödvändigt.
Det är en helsikes djungel det där!
När lönen kommer får jag försöka hitta något bra.

3 kommentarer:

  1. Håller instruktören med om att du ska ta pulver.

    SvaraRadera
  2. Inte för att vara sån men, det är ju inte direkt träning på elitnivå du bedriver och då behövs inte proteinpulver. Det kanske behövs lite mer mat däremot. men mat är bättre än pulver alla dagar!

    SvaraRadera
  3. Alltså.. Det handlar om att jag inte vill gå omkring och vara hungrig när jag inte alltid kan äta det jag borde.
    Som efter ett långt träningspass när jag ska jobba direkt efter.
    Den enda lösningen är nog proteinpulver.
    Det blir billigare också :)

    SvaraRadera