25 maj 2010

Hamstringsmuskeln

Enligt sjukgymnasten är det hamstringsmuskeln som är överansträngd.
Eller det är snarare fästet till knät som är skadat.
Vi satte inga nålar idag eftersom att jag reagerade så negativt förra gången. Nu gör det ont i knät konstant från morgon till kväll.

Jag har fått en tid hos Dr. Roger Stadra den 15 juni för att förhoppningsvis få en kortisonspruta i knät.
Jag ska nog försöka ringa till min husläkare för att få en tid snabbare. Jag orkar inte vänta tre veckor!

Imorgon blir det ett tungt pass i gymmet. Ska bli skönt att börja köra igång med styrka igen faktiskt :)

2 kommentarer:

  1. hamstring är ju tre olika muskler :P
    men br aatt du får något att gå på iaf, hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Åfan.. :). Men det är muskeln som börjar/slutar på utsidan av höger knä..

    SvaraRadera