12 maj 2010

Pluggandet

Att läsa rättskunskap är väldigt roligt. Mycket man läser tillhör allmänbildningen och jag kommer ha mycket nytta av det jag läser vad jag än kommer pyssla med i livet.
Det va ett smart drag av mig :).
Det kanske inte är ett så stort plus när jag söker till PHS men jag har kunskapen nu i alla fall och det känns riktigt bra.

Det är inte så långt kvar av utbildningen. Två kapitel kvar tror jag.
Vill man slippa det sista provet kan man skriva ett litet arbete om valfri del inom rättskunskap och jag har valt att skriva om hur det är att jobba i butik.
Ur rättskunskapsperspektiv. Lagar, regler, moral, borde göra och inte borde göra. En del sånt.
Jag tror att det kommer bli rätt bra till slut.
Den ska vara inlämnad nästa vecka.

När kursen är klar måste jag ta mig i kragen och skriva mitt personliga brev. Ångest!!
Jag skrev det fösta gången i vintras tror jag och jag inte tänkt en tanke på brevet. Känns inte alls bra.
Men snart så. Snart ska de vara klart!
Ansökan ska skickas in om 94 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar