6 maj 2010

Mycket nu!

Just nu ligger jag i sängen och kroppen känns nästan hur bra som helst.
Kroppen är trött efter kvällens pump med Hampus. Jag har fått lite smak för BodyPump känner jag. Det är riktigt jobbigt men jävligt kul.
Körde det en hel del precis när jag började träna men sen har jag blivit en mer "fria vikter"-nörd.
Nu känner jag mer att Pump, Combat och en löptur är mer lockande.
Undrar när/om det vänder igen?

Det där "nästan" på första raden har med mitt knä att göra. Efter varje combatpass och efter varje arbetsdag värket knät nått så in i helvete. Det är inget fel på knät enligt alla läkare jag träffat genom året men varför gör det så fruktansvärt ont?
Det är baksidan på knät, den högra "senan", som svulnar upp värker. Någon som vet vad det kan vara?

Sist jag kände den smärtan köpte jag ett par nya skor så det va precis det jag gjorde nu också. Med inlägg!
Värken gick över då så jag hoppas den försvinner nu också.
Det är kanon att den försvinner men jag skulle vilja veta varför det gör så ont när jag har fel skor?
Skulle gärna vilja kunna gå i annat än svindyra runningskor.

Mitt nya projekt går hur bra som helst. Jag har precis fått en design till sidan och så har jag skapat ett samarbete med en annan hemsida.
När jag får tid ska jag fixa till all text. När det är klart får ni reda på vad det hela handlar om.

För en tid sidan skrev jag att något vad på väg att hända med bloggen. Min Emma talade om i morse att det redan var klart.

Mitt gym frågade för ett tag sen om jag kände för att blogga åt dem. Självklart var svaret!
Så jag kommer försöka inrikta bloggen lite mer på träning och hälsa.
Jag satsar inte på att få bloggen till en renodlad träningsblogg. Det saknar jag kunskap till.

Men det finns en del saker att skriva om som inte har med själva tränandet att göra men som ändå hjälper en på traven. Det ska jag försöka plocka fam :)
Nu är det dags att sova. Ska hoppa upp på cykeln i ottan och trampa till jobbet!

5 kommentarer:

  1. Spännande! Nu undrar jag förstås en massa grejer :P

    - Ska bloggen inte längre handla om din väg till polisyrket? Eller ska du ha två bloggar?

    - Hur visste de på bodyjoy att du bloggar? Eller frågade dom bara dig utan att ens veta om du bloggar, om du vill börja blogga hos dom?


    - Ska du blogga på deras hemsida, eller ska dom "bara" länka till din blogg från hemsidan?

    - Får du nånting för det?

    SvaraRadera
  2. Jag undrar om de har något krav, typ om du måste skriva x antal inlägg om dagen eller liknande?

    SvaraRadera
  3. Spännande. Oja :)

    Det ska absolut handla om vägen till polisyrket. Alla steg jag tar och alla tankar jag får.
    En stor del av vägen har men träning att göra.
    Kanske inte helt nödvändigt för att komma om men för mig är det en jävla bra sporre att träna.
    Man vill vara en vältränad polis.

    Jag pratade med ena ägaren om ett litet samarbete. Som ni sett har jag haft gymmets logga på sidan rätt länge.
    En del i samarbetet är att jag skulle börja blogga för dem om dom ville satsa på de. Dom var inte helt klara med det förut.

    Som det ser ut nu kommer dom enbart länka. Längre fram vet jag inte.
    Men lite mer reklam skulle aldrig sitta fel.

    Vad jag får vill jag inte ta i bloggen. :)..

    Just nu finns det inga krav.
    Inte mer än att jag ska skriva lite mer om min träning.

    SvaraRadera
  4. Meeera frågor! :P

    Det där du skrev "En del i samarbetet är att jag skulle börja blogga för dem om dom ville satsa på de. Dom var inte helt klara med det förut.", vad innebär samarbetet mer än att du ska blogga där?

    Och självklart behöver du inte säga vad du får i utbyte, var mest intresserad OM du får nåt överhuvudtaget ;)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle börja blogga och sen trycka upp t-shirten jag visade upp i bloggen förut =).
    Med reklam för både gymmet och för min blogg.
    Inte mycket men ändå något..

    SvaraRadera