31 mars 2010

Lagt ribban

Blev så otroligt sugen på att testa hur fort jag kunde springa 2km på löpbandet och jag gick därifrån med ett leende.
Jag småjoggade lite några minuter för att sedan sätta timern på 9 minuter. Längre tid än så fick det inte ta bestämde jag.
Det var lätt i början så jag trodde inte att det skulle bli några problem så jag ökade lite till och då blev det genast snorjobbigt. Jävlar va svettan sprutade och hjärtat slog.
När det var 800m kvar ökade jag takten och sprang in i mål när det var 1 minut och 3 sekunder kvar.
Sprang alltså på 7,57 och det kändes jävligt bra!
Sen är jag medveten om att det är jobbigare att springa på en löpbana men jag har bestämt mig för att köra på två tider. En på löpband och en på löparbana.

När jag har nått toppen ska jag ligga på 7 minuter på löparbanan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar