31 mars 2010

Tänket går såhär

Igår när jag tränade hade jag tänkt att jag skulle köra ett hårt bröst/ben-pass.
Lade mig ner och skulle börja med bänkpressen när det högg till i axeln.
Jag tvingades köra på halva vikten mot vad jag klarar och då känns det helt meningslöst.

Jag pratade med min tränare Monica för ett tag sedan. När jag precis hade skadat axeln.
Hon sa då att jag kunde lägga om träningen så att jag kör på med konditionen redan nu och sen när jag egentligen skulle köra kondition börjar jag med muskelbygge.
Då när hon sa det kändes det fel. Det var inte så jag hade tänkt det. Jag ville hålla mig till planen jag haft så länge.

Igår när jag kände att jag inte kunde köra så hårt jag ville började jag tänka om. Det kanske är bra att lägga undan muskelbygget någon månad så att axeln blir helt bra. Tråkigt men bra.

Jag tycker inte att det är varken spring eller cykelväder nu vilket gör det väldigt svårt att gå över till konditionsträning nu. Jag känner inte att jag vill åka till gymmet för att springa på löpbandet när man skulle kunna göra det precis utanför dörren.

Jag ska fundera några dagar till på hur jag ska göra. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Hur pass ont har du i axeln egentligen? Känner man efter för mycket får man onödigt mycket "ont", men om man ignorerar det så slutar det nog med att det går illa. Självklart ska du inte köra om du har ont, för då är risken stor att du får så jävla ont att du verkligen inte kan träna... Bättre skapa en kropp som du kan använda på lång sikt, det har jag nu lärt mig :)

    Och vilket är vädret i Stockholm? Här har vi sol! Mulet kanske inte gör en supertaggad, men det är grymt springväder!

    SvaraRadera
  2. Jag känner aldrig efter om jag har ont. Därför jag tränar som jag brukar och märker på så sätt när axeln säger ifrån.
    När jag inte tränar gör det inte ont.

    Just nu är det någon plusgrad och soligt men på marken är det potthål med vatten och geggigt och jävligt.
    Inte grymt springväder!

    SvaraRadera
  3. Äh, sitt inte vid datorn och slappa! Blöta skor torkar!

    SvaraRadera
  4. Det är nog det jag behöver höra :)

    SvaraRadera