4 mars 2010

Trött och skadad?

Det gick hur bra som helst på gymmet. Talade om för Monica att jag ville se resultat och inte bara känna mig starkare så hon satte ihop ett splitprogram.
Eftersom att jag kommer träna ca 4 gånger i veckan måste vi dela upp kroppen.
Hon valde att dela upp den i tre delar och då ska jag köra skittungt. Jag ska knappt klara av alla repetitioner.
Jag ska köra 2x8 på nästan allt. Till nu har jag kört 2x10 och det är för mycket.

Mitt träningspass ser ut såhär.

Dag 1 - Rygg och ben
Rodd i maskin
Latsdrag
Hantelrodd
Marklyft
Knäböj
Benspark

Dag 2 - Bröst och triceps
Bänkpress
Bröst i sned bänk
Kryssdrag
Triceps med rep
Dips
Kickbacks

Dag 3 - Biceps och axel
Biceps i prästbänk
Biceps med maskin
Koncentrerad bicepscurl
Axelpress
Baksida axel i kabelmaskin
Axelrotation utåt
Axelflyes
Axelrotation

Hoppas att ni förstår =)..
Känns hur bra som helst.
Jag ska köra på det där i ca två måner och sen ska jag börja med kondition.
Kanske är dags att börja cykla till jobbet då?

_________________________

Känner av såhär på kvällskvisten att jag har jävligt ont i min högra axel. Varje liten rörelse gör ont.
Hoppas vid gud att den inte är överansträngd eller skadad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar