30 aug. 2011

16 dagar!

Jag hoppas att ni som tänker sök till PHS HT12 har börjat fila på er ansökan eller kanske till och med är helt klara.. Det är 16 dagar kvar till den ska vara inne så det gäller att ligga i lite nu så man inte sitter sista kvällen och slänger ihop något halvbra. Ska försöka påminna min goda vän Patrik att skicka i den så att han inte glömmer det, som i våras. Idiot!

I plugget idag had vi först anatomi. Fick lära oss lite fler skelettdelar på latin. Kommer inte vara så mycket annat tror jag.
På beteendelektionen däremot finns det huuuur mycket som helst att lära. Idag gick vi in lite mer på hur hjärnan är uppbyggd. Hjärnhalvorna och var olika saker som synen, hörsel och känsel sitter.
Det kan bara bli bättre.

Vi hade vår första lektion i friluftsliv idag. Temat var eld.
Vi delades som vanligt in i olika grupper. Denna gång var jag med bland dom fyra äldsta. Vi fick en karta med ett kryss på som vi skulle ta oss till. Vi öste på snabbt och sprang som tokar under grenar, över nedblåsta träd och på snorhala stenar. Allt för att komma först. Såklart!
Upptäckte idag att det kommer bli svårt för mig att få bort min dåligförlorarsida eftersom alla jag umgås med är precis likadana!
Väl där skulle vi göra upp eld. Alla grupper skulle göra upp en varsin eld men på olika sätt. Vi som ar dom äldre och snabbaste fick den "svåra" elden. Den var rätt bökig och jobbig men vi fick fyr på den till slut.

Tyvärr har jag ingen bild på vår eld men dom som gjorde denna lyckades också.

Paddling. Det är vad vi ska pyssla med imorgon. Paddling och drama står på schemat.
Info och förhoppningsvis bra bilder kommer då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar