18 aug. 2011

Störtskön dröm!

Jag kanske var lite naiv när jag trodde att jag skulle komma in på PHS på första försöket. Alla steg i uttagningen gick som en dans och alla trodde på mig. Det var svårt att inte tro på sig själv.
Vi skulle få svar vid midsommar var det sagt så när den värsta ångesten hade lagt sig efter de sista testen hos rekryteringsmyndigheten började jag tänka på hur jag skulle reagera och vad jag skulle göra när (inte om) jag kom in.
Såg framför mig hur jag skickade iväg SMS till alla och alla roliga samtal jag skulle ringa. Alla grattis-SMS man skulle få. Naivt som fan men så gick jag omkring.
När beskedet kom rasade allt såklart och jag fick skicka iväg helt andra SMS och ringa tråkiga samtal istället.

Drömmen då.. Jo allt som jag gick omkring och drömde om hände.
Jag väntade till midsommar. Kom in på skolan. Skickade iväg alla glada SMS och ringde underbara samtal. Fick en massa garttiskramar på jobbet och massa massa SMS. Min dröm att bli polis skulle gå i uppfyllelse :). Drömmen var lång och verklig. Underbar!

När jag väl vaknade gjorde jag det med det största leendet du kan tänka dig. Jag var faktiskt inte bitter av att det bara var en dröm utan jag var glad att jag fick uppleva känslan. Det var så verkligt.
Den arbetsdagen var säkert lika stressig och jobbig som alla andra dagar men jag var så fylld med välbehag att inget var jobbigt. Tyvärr kunde jag inte leva på den drömmen hur länge som helst =/.

Jag hoppas att jag någon dag får uppleva den glädjen på riktigt.. Kanske tillsammans med min vän Patrik :)

1 kommentar:

  1. bli medlem i brottsofferjouren och jobba som volontär! det tycker de om på polisrekryteringen!

    SvaraRadera