19 aug. 2011

Bli av med huvudvärk

Vet inte hur det är med er. När ni har huvudvärk kanske ni tar en Alvedon och går och vilar ett tag?
Det är väl inte så att ni åker till jobbet och käkar en rå potatis?
Skulle ni inte vara en potatisperson så kanske ni ska fundera på att bli det :).
Jag mådde inte alls bra när jag kom till jobbet. Att sjukskriva sig är inget för mig. Lite huvudvärk kan man alltid jobba med. Finns alltid något tempo som passar =). I alla fall i semestertider och man kör ett stängningspass.

När det var dags för lunch och jag bara längtade efter att få vila i soffar ringde Mia på Saba (frukt & grönt-företag) och rekommenderade en skalad rå potatis. Jag är inte den som inte testar nya saker så jag skalade och tuggade och tuggade och tuggade. Inte fan var det gott inte! Smaka skit rent ut sagt.
Men OJ vad det hjälpte! Efter bara några minuter hade den klingat av. Den låg lite och retades någonstans där bak men det var inget som störde. Underbart! Naturen kanske inte är så dum ändå...

2 kommentarer:

  1. Du som ska bli friskis och svettis...har du hört talas om placeboeffekten ???? Dhöö

    Det är rätt så enkelt att bli av med värk bara man tror på metoden.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt

    SvaraRadera
  2. Placebo är det bästa som finns. Tänk att kunna bota något med enbart vilja =).
    Det är mycket jag testat mot migrän som inte har fungerat, oavsett hur mycket jag trott på skiten. Finns mycket konstiga läkemedel på marknaden måste jag säga..

    SvaraRadera