12 aug. 2011

Hemma med nya shorts!

Man går där på Barcelonas gator och letar efter en väska till Emma. Helt lugnt och fridfullt, underbart!
Helt plötsligt råkar vi gå förbi Fuji Sport. En butik fylld med kampsportprylar =D.

Ville köpa en hel del men det slutade med ett par MMA-short.


Vi kom hem för ca 20 minuter sen och håller på att packa upp. Benen är toktrötta efter 4 dagars gående fram och tillbaka, kors och tvärs runt om i staden. Vi struntade i att köpa buss/tunnelbane-kort och det kanske man ångrar lite nu när man känner efter men vi fick se en massa roliga saker vi skulle missat om vi tog tuben. Jag är mycket nöjd med resan. Tack underbara Emma och alla andra :).

Fick ett brev från Lillsved med en massa info om första dagarna. Längtar riktigt mycket nu.

Polissuget ökade kraftigt under resan måste jag säga. Det kryllade av poliser på gatorna och vi hörde sirenerna tjuta ofta. Och jag som ett fån står med ett leende. Det är yrket för mig!

2 kommentarer:

  1. Går du och köper ett par MMA-shorts och sen går du och tränar bäbisboxning på gymmet??? Men herregud vad fake du är !!!! Du verkar vilja vara hur tuff som helst. Angående din längtan att bli polis...står du med öppen mun och dreglar åt poliser vet jag inte om jag vill bli kollega med dig. Snacka om att ha en romantisk bild av oss. I går kväll parerade jag ett slag från en pundare. I handen höll han en spruta. Det som slog mig då var att jag måste nog söka upp ett gym där jag kan träna låtsas boxning... (eller inte)

    SvaraRadera
  2. Varför är det ingen som tar combat på allvar? Förkoreograferad konditionsträning i grupp är väl inte så farligt?
    Är det så att det är fjantigt att man inte nuddar någon/något när man slår? Man riskerar inte att skada någon annan, risken att man skadas själv är väldigt liten och man får en grym kondition. Bättre kan det inte bli. Tycker jag i alla fall..
    Sen är det svårt att hitta träningskläder som passar bra för just sparkar och slag som inte har med annan kampsport att göra. MMA är en blandning av olika kampsporter och det är combat också så ett par MMA-shorts passar riktigt bra.

    Har sagt det många gånger. Jag har ingen romantisk bild av polisyrket(!!). Jag vet vad det innebär att vara polis. Innan jag verkligen bestämde mig tog jag reda på en hel del för att få reda på om det var något för mig. Vill man bli läkare och är på ett sjukhus och ser en massa läkare (som rotar i liggsår & kikar på nageltrång) "dreglar" man. Vill an bli brandman och ser en brandbil på utryckning önskar man nog inget hellre än att vara med i bilen trots att dom är på väg till en stor hemsk trafikolycka.

    Jag vet vad som väntar men jag kan inte säga att det skrämmer mig. Respekt har jag men jag har aldrig tvekat!

    Hoppas att du klarade av pundaren bra..

    SvaraRadera