24 aug. 2011

Vad läser en idrottspedagog?

Direkt från mina anteckningar:
Idrottsmetodik & Idrottspedagogik

Uteidrott
Barnidrott
Bollspel
Musik & rörelse
Vinteridrott
Gymnastik
Dans
Udda idrotter

FriluftslivBasfärdigheter
Hajker
Vandringar
Långfärdsskridskor
Paddling
Vinterfjäll

Specialkurser
Spinning
Styketräning
Handikappidrott
Utförsåkning
Simning

Sport ManagementIdrottskunskap
Historia
Organisation
Ekonomi
SISU
RF
Föreningsarbete
Projektledning
Idrottsarrangemang
Informationsteknik
Kulturell information
Muntlig och skriftlig framställning

HumanbiologiAnatomi med rörelsekänsla
Massage
Fysiologi
Träningslära
Näringslära

PsykologiBarns utveckling
Ledarskap
Idrottspsykologi
Gruppdynamik

Pedagogisk drama
Koncentrations och avslappningsövningar
Kontakt och trygghetsövningar
Kroppsspråk
Improvisation

Det är väl i korta ord vad vi kommer att pyssla med i nio månader.
Om bara några veckor kommer det 110 barn till Lillsved som vi blivande idrottspedagoger ska aktivera. Hur kul som helst!

Idag ska vi åka på en liten utflykt till hemsligt ställe. Bekväma kläder, gymnastikskor och kamera skulle vi ta med.. Kan bara bli bra!

2 kommentarer:

  1. Idrottspedagog är det ett jobb? Specialkurserna verkar vara jätte spännande.....not. Det hade väl varit lite mer skoj att börjat på phs nu på måndag va?

    SvaraRadera
  2. Visst kan man jobba som idrottspedagog. Efter utbildningen kan man jobba med det mesta som har med idrott och friluftsliv att göra. Otroligt brett.
    Det beror väl helt på vilka intressen man har? Eller?
    Visst hade jag föredragit att komma in på PHS men nu när jag är där jag är älskar jag det :)

    SvaraRadera