2 maj 2011

Axelhelvete

I måndags förra veckan körde jag ett boxpass som gick hur bra som helst.
Slår och sparkar som en tok med en puls lite högre än normalt till skön musik och med en instruktör som peppar och skriker. Kändes riktigt bra efteråt.
Innan passet körde jag och Hampus ett hårt baksidaryggpass måste jag tillägga.
Dagen efter hade jag en urskön träningsvärk i hela kroppen. Det jag inte kände då var att något hade hänt med min axel.
I tron att det bara var träningsvärk körde jag pump dagen efter och ökade en del.
Jag kände redan under bröstlåten att något var galet med axeln men jag körde hela passet så gott det gick. Dom som jag var kollade jag inte upp axeln utan jag trodde att det var en överansträning eller nått.
Det kanske det är för jag har fortfarande inte kollat.

I torsdags skulle jag och Hampe köra bröstpasset men jag var tvungen att bryta. Sprang in till knotknäckarn Nicklas och han tröck och knäckte en hel del. Kändes riktigt bra efteråt men redan två dagar senare känner jag fortfarande av axeln.
Det värsta är inte smärtan utan att jag inte kan träna som jag vill. Mår så dåligt av att inte kunna köra fullt ut. Kan inte ens springa utan att det känns. Jag ger det två dagar till, sen går jag tillbaka till Nicklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar