4 maj 2011

Den här dagen

Detta kunde vara en utav dom bästa dagarna. Ända sen pliktverket har jag sett fram emot dagen då beskedet skulle komma. Midsommar sa de, mitten av maj blev det.
Jag har tänkt måååånga gånger på hur jag skulle reagera när fick beskedet att jag kommit in. Vad min facebookstatus skulle vara. Vilka jag skulle smsa, vilka jag skulle ringa. Hur jag skulle få fram det nice på bloggen. Hur glad jag skulle vara hela sommaren! Allt var planerat.. Jag som så många andra var inställd på att jag skulle komma in.

Jag fick ett SMS av Klara. En tjej jag träffade på fysen och som jag sedan träffade på pliktveket. Hon sa att beskedet hade kommit och att hon inte kom in. Förjävla tråkigt Klara =(. Vet hur det känns.
Jag sprang direkt till en dator men ett litet leende på läpparna. Dagen var kommen då jag skulle tala om för alla att jag skulle börja plugga till hösten. Det sket sig totalt! Rubriken på meddelandet i PAS var Ej antagna. Redan där fattade jag att det var kört.
Sen var det bara att tänka om. All planering var förgäves.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur det känns... Man har väntat på denna dagen med ett leende på läpparna och nu så grusas framtidsplanerna... Det enda positiva jag kan se i detta är att man fick det tidigt så man kan planera vad man ska göra i höst.

    SvaraRadera