17 maj 2011

Ribban är satt

Jag tänkte dra ut och springa en lätt 5km-runda för jag kände mig lite sliten av någon anledning.
När jag satte på mig kläderna började kroppen ladda upp. Jag blev otroligt taggad på att köra stenhårt så jag drog ut på milen för första gången. På asfalt.
Hade ingen aning om vilken tid jag sprang på så jag öste på så gått jag kunde. Hade svårt att hitta rätt tempo så det blev en del upp och ner under hela rundan.
Tiden slutade på 42 minuter! Underbart!!
Sista kilometern kände jag hur låten stelnade och ljumsken började ömma så nu blir det mycket stretch.
Jag måste satsa på uthållighetsträning nu för konditionen är bra. Låg på en hög puls, runt 180.

På paradislippet ska jag satsa på att komma under 40. Hade målet på 36 men dit kommer jag aldrig nå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar