14 maj 2011

Psykologens utlåtande

Jag missade en rad när jag skrev utlåtandet. Ni som har läst det får läsa igen.

Jag tänker inte skriva hela utlåtandet. Hon sammanfattade hela samtalet i en text på en decimeter och avslutade med:
Har något svårt att föreställa sig att använda våld i arbetet med inser att det kan behövas. Tror också att han måste bli bättre på att släppa tankarna på jobbet på sin fritid om han ska orka med att vara polis. Ärlig och rättfram, mer ger ibland ett något naivt intryck. Inga psykiska eller sociala problem.
Bedöms som lämplig.
Lämplighet: 5

8 kommentarer:

  1. Hej! Kändes det som psykologen hade rätt eller håller du inte med? Gick anlagstestet bra? Jag fick en sexa av psykologen men kasst på anlagstestet. Dock inte fått reda på siffran av poliserna. Har du? / Andreas

    SvaraRadera
  2. Psykologen förstod nog inte riktigt mitt svar när jag förklarade det där med vapen i tjänst. Det låter lite udda men jag tvekade inte en sekund när vi pratade om att använda vapen i tjänst.
    Jag sa att det absolut inte skulle vara förstahandsvalet utan enbart som sista utväg. Jag tyckte att dom återbättrade det fel om hon tog mig rätt.

    Jag har svårt att släppa tankarna från jobbet som det är nu. Men där var jag nog lite otydlig.
    Jag har ett stort beställningsansvar och jag tänker mycket på om jag har beställt tillräckligt mycket och av rätt saker. Tänker inte på händelser eller några andra saker. Så jag tror inte att det skulle vara några problem att jobba som polis.
    Hoppas ni förstår :)

    Jag är inte säker på anlagstestet. Det står Testresultat 5 på pappret men jag vet inte om det är psykologen eller testet för det står även Lämplighet 5..

    SvaraRadera
  3. Tyvärr tror jag inte en 5.a räcker för att komma in som reserv eller på de tre kommande antagningarna. Det är sån konkurrens så man måste ha 6 och uppåt känns det som. Men du är väl ung och kan söka igen.

    SvaraRadera
  4. Reservplats räknar jag inte med. Räknar faktiskt inte med att komma in på de tre omgångarna heller. Tror att alla resultat från RM är för dåliga.
    Jag satsar på andra nice saker så länge. Någon gång kommer jag att komma in!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag räknar inte heller med att komma in på mina resultat. Fick som sagt en sexa av psykologen men vet inte om poliserna sätter en siffra. Har bara fått vad de sagt om mig. Vet du?

    Nu gäller det bara att söka varje gång och när det väl är dags för att göra testerna igen är man enormt laddad och förberedd. Koppla av med något annat och vässa sitt personliga brev är det som gäller nu=).

    Ha det gott!
    Andreas

    SvaraRadera
  6. Här kommer din mest irriterande vän igen... :P

    Kommer de här resultaten ligga kvar i 1.5 år nu? har jag uppfattat de rätt så även om du söker till hösten så får du inte träffa psykologen och poliserna igen? hur kan det vara så? det är ju jättehårt!
    Men du kan förändra ditt personligabrev även under kommande sökomgångar?

    SvaraRadera
  7. Poliserna sätter en siffra men han talade inte om den när jag ringde och jag glömde fråga. Känns som att det inte spelar någon roll nu.

    Resultaten från Rekryteringsmyndigheten/Pliktverket ligger kvar i tre sökomgångar (Våren 12, Hösten 12, Våren 13). Under den tiden är det bara det personliga brevet, utbildning, referenser och meriter men kan ändra på. Så man kan påverka ganska mycket egentligen. Men är både psykologen och poliserna osäkra på en sökande vet jag inte om resten spelar någon roll. Men vad vet jag? :)

    Det är jävligt surt att det är så. Jag känner inte riktigt att jag fick fram allt rätt under intervjuerna pga. för mycket tankar och nervositet. För mig känner det inte alls bra att de ligger kvar så länge.
    Men jag håller huvudet högt och hoppas på det bästa!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Håller med. Känns lite jobbigt att låta tre sökomgångar gå om man inte är nöjd med hur det gick på rekryteringsmyndigheten. Själv känner jag mig rätt nöjd men kunde säkert gjort det ännu lite bättre. Man får jobba efter de premisser man har nu. Jobba på eller studera, tänka på annat men samtidigt hålla sin ansökan uppdaterad.
    Ha de!
    /Andreas

    SvaraRadera