9 okt. 2010

Jag klarade alltså..

Som ni vet klarade jag svenskprovet.. YES!!
Det blev att ta bussen in så jag var där 30 minuter innan allt startade och det var tur.
Skolområdet var mycket större än jag trodde och det var inte direkt skyltat. Hade inte räknat med det heller i och för sig men det blev en liten omväg innan vi hittade rätt. Var tre grabbar som tok samma felaktiga väg.
Snacka om att påverka varandra. Alla litar på alla :).
Stämningen var bra men spänt.
Vi hade en timme på oss att läsa tio texter och svara på mellan tre och fem frågor med tre svarsalternativ.
Nu i efterhand tyckte jag att det var rätt enkelt faktiskt. Det mesta var logiskt. Man var tvungen att läsa texterna noggrant och inte låta sig luras av frågorna. Inte krångla till det, ett tips!

Intervjun efteråt gick otroligt bra. Pratade lite om mig själv och hur jag levde mitt liv just nu. Vi gick inte in djupare på något område utav vi skrapade lite på ytan.
Det hon kan göra är att antingen rekomendera mig eller ej och hon sa att hon skulle göra det så det kändes kanon!

Nästa steg i rekryteringen är fystestet. Av dom 7000 som sökte kommer 2000 vidare till fysen.
Jag får besked i början av november och går jag vidare kommer dom ha fystest ända fram till vecka 2.
Jag hoppas att jag inte behöver vänta länge alls utan att jag får köra första omgången som jag har för mig är vecka 48.

Håll alla tummar ni har är ni snälla! Tro på mig.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar