28 okt. 2010

Volontäruppdrag

Nu har jag fått inloggningsuppgifterna till polisvolontärernas portal och jag har bokat upp mig för ett uppdrag.
Det är inte säkert att man får alla uppdrag man vill ha utan det är en polis som bestämmer vilka han vill ha med.
Kan låta lite konstigt men det är så det är.

På torsdag nästa vecka. Den 4e är det hockeyderby mellan DIF och AIK. Det är en högriskmatch vilket betyder att många poliser kommer vara där. Dom behöver volontärer för extra öron och ögon som kan rapportera om någonting händer.
Låter perfekt! :)

Någon gång snart tänkte jag ta mitt första Nattknappenpass. Måste hitta en dag som passar bra. Dom är lite bökiga för jag vill inte ha en helg då jag jobbar och dom helgerna jag inte jobbar vill man vara hemma och vara uppe sent med Emma. Men någon gång måste jag göra det :)

2 kommentarer:

  1. Ta inte på dig FÖR mycket grejer bara Jimmy! Kom ihåg att vara ledig också, och som du säger, umgås med Emmsan!

    SvaraRadera
  2. När man är inne i någonting nytt vill man testa allt hela tiden.
    Det kommer troligtvis lägga sig senare när jag vet vad jag vill sikta in mig på :)

    SvaraRadera