27 okt. 2010

Styrkor

Det vi fokuserade mycket på under combatutbildningen på var våra styrkor. Vet man vilka styrkor man har och hur man använder dem blir man en bättre instruktör. Det är styrkorna som sätter nivån på passet.
Sen har alla svagheter som man måste jobba på för att få upp lägstanivån men det är det positiva och det som är bra i ett pass som sätter sig fast hos deltagarna. Håller man en jämn högstanivå är steget inte långt till det alla instruktörer vill uppnå. Fitnessmagic!
Hoppas ni förstår hur jag tänker.

Det första vi gjorde när vi kom dit var att skriva upp våra styrkor. Jag skrev upp glädje och energi.
Det är det jag vet att jag har mycket av och gärna delar med mig av.
Det sista vi gjorde på utbildningen var att prata om just våra styrkor. Alla skulle fästa ett papper på ryggen och sen fick vem som helst skriva upp personens styrkor på pappret. På så sätt fick man reda på andra styrkor man inte visste att man hade. Jag kanske inte allt tycker att har har en bra teknik men är det då fyra personer som skrivit just det kanske man borde tänka om. Man är alltid på tok för självkritisk.

Min lapp såg ut såhär:

5 kommentarer:

  1. Fan vad kul att få så positiv feedback!

    Och har du fått en beundrare på köpet också? ;)

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt kul både att skriva på andras lappar och att läsa sin egen.. Man växte flera centimeter :)

    Är lite nyfiken på vem är de faktiskt..

    SvaraRadera
  3. Ja jag förstår det! Kul!

    Ska jag vara helt ärlig så ser det ut som en killes handstil ;)

    SvaraRadera
  4. det här brukade vi göra med handbollen, det är ju verkligen hur bra som helst. sug åt dig!

    SvaraRadera
  5. Funderade på det också faktiskt. Men någonting inom mig tror att det är en tjej :).. Inte för att det spelar någon roll. Alltd kul när någon tycker man är snygg.

    Det är svårt att inte suga in sig faktiskt. Det är fantastiskt!

    SvaraRadera