11 okt. 2010

Målet ligger på sju minuter igen

Efter min runda på 7.34 ändrade jag gränsen till 7.15 men en eftermiddag på gymmet träffade jag på Louise, en ny PT på gymmet.
Precis i den stunden bestämde jag mig för att köra hårt och sätta gränsen på 7(+- någon sekund) minuter igen.. Helt galet :).
Jag frågade henne hur jag skulle lägga upp träningen på bästa sätt och hon var hur snäll som helst. Hon tänkte en liten stund och sen mallade hon upp ett träningsprogram på 5 veckor som jag ska följa stenhårt.
Det började rätt mesigt med en 5km-runda i lagom jobbigt tempo.. Men det blir värre!
Varje vecka ska jag lägga till fler pass. Springa snabbare... Fortare! Gasa!!!
Mycket intervaller blir det. Känner att det kommer gå hur bra som helst.

Vet ju inte när fystetet blir av. Skulle ju kunna bli i januari men klarar jag 7 min om fem veckor behöver jag bara hålla det där.

Tack som fan Louise!

1 kommentar:

  1. Oj, you put the others into shame ;-) Duktigt av dig! själv flåsar jag med nöd och näppe runt en slinga på 3k.. tycker iof att just springa är så grymt tråkigt, måste jobba på karaktären lite ;)

    Väntar med spänning till första veckan i november!

    SvaraRadera