12 juli 2011

Dansa för livet

Det är något med att dansa. Det händer något med kroppen när man rör på sig på det sätter. Vågar man släppa loss hjärnan och våga se pinsam ut är det förjäkla roligt. Jag tror att jag inte fören nu vågar ge allt.
Det var andra gången jag körde BodyJam 57 idag och jag verkligen älskar det. Kan knappt vänta till nästa tisdag. Trodde aldrig jag skulle känna så för jamen men jag trivs verkligen med den här koreografin. Vem vet, nästa kanske jag hatar? Jag njuter så länge det varar.

På fredag är det zumbamaraton i Mölnvik. Tre instruktörer från gymmet och en gästinstruktör dansar loss i 2 timmar. Är lite sugen på att vara med. Vågade inte riktigt gå förra gången.
Är ni sugna så kolla in på www.zumbamaraton.se. Om Carlotta lovar att köra Kuduron så ska jag nog se till att gå :) 


När jag vaknade idag hade jag en huvudvärk som var många gånger värre än vanligt. Så fort jag rörde huvudet kändes det som att det skulle sprängas och jag mådde illa hela förmiddagen. Kunde inte göra något vettigt.
Efter att jag tyckt synd om mig själv ett par timmar bestämde jag mig för att klä på mig och åka och handla. Efter det kändes det bättre. Frisk luft gör verkligen undervärk. Illamåendet försvann och huvudvärken lättade något.
Efter lunchen somnade jag någon timme och sen när Emma kom och stoppade vi i oss lite mat och sen bar det av till gymmet. Tänkte fram och tillbaka hela dagen på om jag verkligen skulle gå på jamen men jag kände till slut att jag inte orkade sitta hemma och det var flera härliga personer som skulle dit och dansa så egentligen var det inget svårt val. Efter en Celsius var krafterna nästan på topp men huvudvärken låg där i bakgrunden och tryckte på.
Innan passet ville Emelie undersöka min nacke för att kolla om huvudvärken kunde bero på spänningar som en kiropraktor kan lösa. Hon pluggar till det så all träning är bra :). Hon märkte att jag som vanligt hade massa spända muskler i halsen och nacken som måste behandlas så jag ska boka en tid hos Nichlas någon dag snart.

Under passet kände jag hur huvudvärken försvann. Allt klingade av! Underbar känsla. Emelie sa att det kunde bero på att kroppen blivit varm och att blodet tvingats upp till huvudet. I "normalt" tillstånd kan blodet ha svårt att strömma till huvudet eftersom att kärlen är trånga på grund av att mina muskler är spända hela tiden. Träning är bra för allt värkar det som. Hur bra som helst.

Nu är det dags att sova. Imorgon ska jag, Emma och Sabina iväg till Heron och se nya Potterfilmen. Som jag har längtat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar