14 juli 2011

Stressad..

Jag tror att allt började med att jag sprang Paradisloppet. Jag sprang snabbare än längre än jag gjort tidigare och gjorde det i en terräng jag inte är van vid. Sen att det var 30 grader varmt vad jag glad över just då men det var inte riktigt optimalt.
Det verkade som att jag sprang och spände mig på något konstigt sätt så att jag fick miljarder knutar i rygg och nacke som gjorde så att huvudvärken kom. Det tog ett tag innan jag gick till en massör eller till kiropraktorn. Jag trodde att det skulle gå över av sig själv för jag kände mig inte direkt stel eller kände någon smärta.

Huduvärken blev bättre efter behandlingarna men kom tillbaka en eller två dagar efter. När jag gick tillbaka till kiropraktorn eller massören var problemen tillbaka. Fanns massor att massera och massor att knäcka. Jag ska boka en tid hos kiropraktorn så fort jag hittar en bra tid.
På jobbet är det den stressigaste tiden på året så det finns ingen dag som är lugn. Fullt ös hela tiden.
Mycket spring, mycket lyft och mycker stress. Under alla år i butiken har jag hanterat stressen bra. Har nästan blivit lugnare av stressen. Har på grund av det aldrig kopplat ihop huvudvärken med stressen som alla andra har gjort.

Två dagar i rad nu, när jag varit huvudvärksfri, har jag kännt efter vad som händer när jag känner att huvudvärken börjar komma. Svaret var givet. När jag börjar stressa känner jag direkt hur nacken spänns och huvudvärken kommer springandes. Hemskt!!
Från imorgon ska jag ta fler korta raster och bara sätta mig och andas. Och dricka mer måste jag också göra. Förhoppningsvis får jag mer gjort då jag säkert kommer känna mig piggare och starkare :)..

Imorgon är det dags för mitt första zumbamaraton också. Ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar