20 juli 2011

Nu äntligen börjar det hända saker

Det var en riktigt jobbig dag på jobbet idag. Extremt mycket stress så det kändes inte alls bra. När det är stressigt i butiken har väldigt svårt att gå på rast. Det finns alltid saker att göra istället för att äta lunch.
Idag hade jag som tur var träningskläder med mig så jag kunde komma bort och rensa tankarna lite.
Det är en befrielse för kroppen att springa. Man tänker på så mycket annat än butiken. Eller man tänker inte så mycket alls. Kroppen maler på och hjärnar försöker bara få mig att hålla rätt tempo. Jag har inte riktigt fått in löparvanan tror jag så jag vet aldrig vilket tempo jag ska springa i så det blir rätt ojämt.

När jag kom tillbaka efter rundan på ca 6km kände jag hur lugn kroppen var. Hoppa in i duschen och åt min lunch och kom ner som en ny människa. Resten av dagen gick väldigt bra. Stressigt såklart, men ändå hanterbart.

Emma jobbar kväll idag och efter middagen hade jag inte mycket att göra. Inget alls faktiskt. Benen kändes trötta efter gårdagens pump och efter lunchturen men jag hade en fruktansvärd energi som jag var tvungen att göra av med. Snörade på mig skorna och begav mig ut på en till tur. Svalare i luften och mat i magen var verkligen en perfekt kombination. Turen blev på 5km så det var precis lagom.

Nu känner jag mig extremt nöjd. Har tryck i mig lite kvarg med trädgårdbär och Emma kom precis hem. Härligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar