29 juli 2011

Lång gymledighet

Igår var nog min bästa pumpdag någonsin. Jag har kört många pass då kroppen har varit stark och allt har varit bra men igår var det något extra. Huvudet var rätt trött efter en massa jobb men kroppen var på topp.
Jag kände mig otroligt stabil och supertaggad på att köra stenhårt och som jag gjorde det! :).
Jag har som mål att köra med tior på bröst men jag har aldrig känt att det är dags för att öka. Igår fanns det inga hinder. Eller jo.. En svinjobbig träningsvärk efter bröstträningen i onsdag. Men som alla vet kan man inte låta en träningsvärk hindra en framgång.
Efter en normal uppvärmning körde jag mina vanliga vikter på ben (15kg x 2). Det kändes lite jobbigare än vanligt så svetten sprutade och pulsen rusade upp. Adrenalinet pumpade runt i en väldans vart och jag kände att det här kommer bli bra.
Det var dags för bröst och jag körde på mina tior och satte igång. Det gick finfint i början och jag kände allt de tog där det skulle och att jag skulle orka hela vägen. Men nej! Klarade av allt fram till pausen, då var jag tvungen att byta stång till en med lägre vikter. Knappt då fick jag upp stången. Mina bröstmuskler var totalt slutkörda. Jag klarade inte av det denna gång men jag känner att jag är på väg. Snart så! Då jävlar!

Nu kör man dumma jobbpass i helgen vilket gör att det inte blir någon träning, sen drar jag till landet på semester ca. en vecka så nästa gympass blir nog på lördag.
Jag ska satsa mycket på löpträning och försöka hitta något bra ställe att hänga upp min TRX. Kanske blir någon combat på gräsmattan också, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar